Friday, 16 June 2017

ADAKAH BARANG KEMAS MEWAH MILIK ISTERI MO1 BAKAL KENA RAMPAS JUGA?


Apa yang menarik dalam tindakan kali ketiga dan terbaru semalam oleh Jabatan Kehakiman AS untuk menyita beberapa lagi aset yang dipercayai berpunca daripada dana 1MDB yang diselewengkan ialah ia turut menyebut mengenai pembelian dan hadiah barang kemas mewah untuk isteri Malaysian Official 1.

Daripada wang derma AS$620 juta yang kononnya dikembalikan oleh Malaysian Official 1 kepada pemberinya, DOJ mendapati sebahagian wang tersebut turut digunakan untuk membeli loket dan rantai berlian 22 karat berwarna merah jambu berharga AS$27.3 juta atau kira-kira RM120 juta.

Ia didakwa dibeli untuk kegunaan isteri Malaysian Official 1.

Selain itu, Jho Low didakwa menghadiahkan 27 barang kemas lain lagi bernilai RM5.5 juta atau AS$1.3 juta kepada isteri Malaysian Official 1 dalam beberapa masa yang berbeza.

Senarai barang kemas tersebut ialah:-

- 1 gelang tangan emas putih 18k bertatah berlian berharga AS$52 ribu.
- 1 gelang tangan emas 18k bertatah berlian putih berharga AS$52 ribu.
- 1 gelang tangan "rose gold" 18k bertatah berlian putih berharga AS$52 ribu.
- 2 gelang tangan emas hitam bertatah berlian perang berharga AS$99 ribu.
- 3 gelang tangan emas putih 18k bertatah berlian putih berharga AS$91,200.
- 2 gelang tangan emas 18k bertatah berlian berharga AS$60,800.
- 3 gelang tangan emas hitam bertatah berlian perang  berharga AS$76,125.
- 2 gelang tangan emas hitam 18k bertatah berlian hitam berharga AS$35,500.
- 2 gelang tangan emas putih 18k bertatah berlian putih berharga AS$92 ribu.
- 4 gelang tangan emas putih 18k bertatah berlian putih dan jed hitam berharga AS$68 ribu.
- 1 gelang tangan emas 18k bertatah berlian putih berharga AS$65 ribu.
- 1 utas rantai "rose gold"  berbatu nilam pelbagai warna berbentuk hati berharga AS$150 ribu.
- 1 utas rantai "rose gold" 18k bertatah berlian putih  berharga AS$70,714.
- 1 utas rantai emas 18k bertatah berlian putih berharga AS$55,489.
- 1 utas rantai emas putih 18k bertatah berlian putih berharga AS$40,172.
- 1 utas rantai emas putih 18k bertatah berlian putih dan hitam berharga AS$240 ribu.

Bermakna, jumlah keseluruhan barang yang dibeli untuk kegunaan isteri Malaysian Official 1 yang DOJ percaya bersumberkan dana 1MDB yang diselewengkan ialah berjumlah AS$28.6 juta (AS$27.3 juta + AS$1.3 juta) atau dalam mata wang Malaysia kira-kira RM125.5 juta.

Keseluruhan dana 1MDB yang dipercayai diselewengkan adalah berjumlah AS$4.5 bilion atau RM20,000 juta, manakala harta dan pelbagai aset lain yang dalam senarai DOJ untuk dikejar atau disita ialah sebanyak AS$1.7 bilion atau RM7,000 juta.

Dengan menyenaraikan barang-barang kemas mewah yang dipercayai dibeli dengan menggunakan dana 1MDB itu, apakah DOJ akhirnya akan menyita dan merampasnya juga daripada isteri Malaysian Official 1 sebagaimana sebelum ini mereka berusaha menyita dan mendapatkan balik pelbagai aset, hotel, kondo mewah, karya seni dan sebagainya daripada Jho Low dan Riza Aziz?

Bagaimana DOJ mahu menyitanya daripada isteri Malaysian Official 1?

Adakah untuk tujuan tersebut, DOJ perlu datang ke Malaysia dan menggunakan saluran undang-undang untuk mendapatkan semua barangan kemas yang disenaraikan itu?

Tetapi, siapa isteri Malaysian Official 1 itu?

Syhhhhh.......(ShahbudinHusin 16/06/2017).

110 comments:

  1. sy first..isteri mo1 sapa lagi rambut kembang tu la.dia simpan duit tabung sejak kecil lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah bibi mo1


      Adalah




      ZZ


      . Isa semak tolong jaga di p.d...

      Sampai p.d maka isa semak akan hidang zZ

      Delete
    2. Bebrapa buah pusat penyulingan air masin ke air tawar boleh d bangunkan d pantai timur dan pantai barat semenanjung.
      Bila kemarau tiba air yg di suling boleh d gunakan utk mnanpung kkurangan air..
      Kesian ..betul lah kita..
      Dapat pemimpin tk utamakan rakyat.
      Yang atas daripda pemimpin ni..pun buat pekak dan tuli je..bisu trus..
      Cian kita..
      Cmne yang atas daioada pemimpin ni nk jawab kt yg Maha Esa d ahkirat kelak..
      Astarghfirullah..
      Pemimpin2 yg lain brtaubat lah..

      Delete
    3. Kak Mah tak boleh tido malam ni , hahaha. Malu kat mak

      datin2 yang lain, rupa-rupanya nya barang kemas dan

      berlian yang dia pakai bergaya selama ni semua nya hasil

      curi laki dia ahaha .Memang padan ko nye muka ah

      pompuan gemok tak sedar diri.

      Delete
    4. Tak habis-habis menfitnah....

      Delete
    5. Woiiiiiii....pi la bawak surat dari putera arab yg cakap 2.6b tu derma. Suruh la si pandi Pi tunjuk kat trump tu hahahahahahaha.nak menipu sgt dh nak tersepit pulak dgn penipuan sendiri.

      Mrj cakap itu la bukti derma pak arab.bawak skli video temuramah menteri arab yg ckp 2.6b tu derma. Tunjuk kat donald trump kalau kau kesal sangat appandi oiiiiiiii

      Delete
    6. Kalau fitnah knp lapuran PAC di OSA kan?
      Lapuran tu pun fitnah ker?
      Biawak punya kejora!!!

      Delete
  2. Mat singapok nak sluar dalam mo1


    Nak buat pelaris

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tompang ya tuan malaysiabaru....




      Maaf...

      Kita karaoke dulu yaa...


      Mbah putarkan lagu dangdut lagi yaa....

      ...asalnya lagu Mbak Inul Daratista.... Goyang Inul.....


      Ayoh, sama-sama yaa...


      Judulnya...


      GOYANG BADAK

      ....three four.......

      Para pengundi
      Pakcik makcik warga felda semuanya
      Jangan heran kalau Badak sedang goyang
      Dada panas, agak seksi
      Maafkanlah

      Para pengundi
      Pakcik makcik warga felda semua yang ada disini
      Ada yang bilang
      HARAPAN tak menang bagai sayur tanpa garam
      Kurang enak, kurang sedap

      Dari itu Badak goyang agar HARAPAN menang
      Bagi yang telah berkenan melihat Badak bergoyang
      Jangan malu, berselfielah

      Para pengundi
      Pakcik makcik warga felda semua yang ada disini
      Ngundi HARAPAN yuk, Ah

      Harga sawit jatuh merudum
      Sejenak kita lupakan saja
      Lihatlah goyang Badak
      Semoga terhibur, sayang

      Bagi yang sedang hilang kerja
      Jangan bersedih jangan berduka
      Goyang Badak obatnya
      Mari kita gembira, sayang
      Tapi janganlah lupa sambil kita berdo’a
      Agar HARAPAN semua sihat sentosa


      Para penonton
      Pakcik makcik warga felda semua yang ada disini
      Maafin Badak ya ?

      Udah dulu ah



      Delete
    2. Boleh silakan..



      JANGAN LUPA AJAK MAT SINGAPORM PLURALIST LGBT SYIAH ...


      GO YANG YANG YANG

      Ewaah kikikiii ewaaah kikikii terkinja kinja kone

      Delete
    3. Nak seluar dalam Nuar Al Jubori....

      Delete
    4. Nak sumbat kat mulut hang dan Si Rapuji Sotong....

      Delete
    5. Sumbat ke dalam mulut hang dululah sebab hang yg rebus seluar dalam tu buat sup.
      Bodoh punya kejora.

      Delete
  3. Budin,
    Kau rasa dgn perkembangan terbaru ini org melayu dan lebai lebai semua akan terpengaruh ka ..rasa susah kut sebab semua mereka tu bukan nya faham dan nak ambil peduli yang tahu dapat dedak siput , ada gomen sedekah sini sana perut sendiri boleh isi kemudian pi dengaq ceramah haram halai..kafir jahat itu saja tau yg kita masa depan yg nak tanggung beban hutang angkara Najib aka Rosmah menyamun dan joli sana sini bukan mereka nak faham ni la haprak ..penyamun juga hidup sehat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan



      Ingat PAS



      Ingat pesta Onani



      Hanya pak.lebai tahu apa itu. ONANI. buka puasa di gombak oleh YDP D surau gombak setia dgn acara



      ONANI .... Pas style...


      Pesta berbuka bersama ydp gombak. Acara kemuncak .. Doa selamat sambil ONANI



      apa itu onani kawan mau tanya ydp gombak.. Anak murid hadi ahwang

      Delete
    2. Budin ko ni dapayt dosa kering la .....

      Delete
    3. Ko percaya kat budin... 2 x 5 Si Rapuji Sotong je....

      Delete
    4. Jadi kita kena percaya kat kejora ker?

      Delete
  4. First lady....badak merelit liplap liplap..

    ReplyDelete
  5. "Mintak nyawa...mintak nyawa!" coretan Ahmad Nesfu dalam filem Tiga Abdul.

    Sungguh menakjubkan Arwah P Ramlee ya....macam Nostradamus...boleh meramal apa boleh berlaku dimasa hadapan.

    Ada perkaitan tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelakon TITANIC


      DAH PULANGKAN BARANGAN BERHARGA

      1. TROFI OSCAR
      2. GAMBAR LUKISAN
      3. DERMA YAYASAN LEONARDO


      MASYALLAH ORG KAPIR PUN PANDAI PULANGKAN HARTA CURI


      PM UMNO MELAYU ISLAM DI PERTAHAN OLEH POLIS DAN PEGUAM MALAYSIA...BERMATI MATIAN..


      ORG KAPIR KRISTIAN PLURALIST LGBT JUGA YG ELOK PERANGAI BANDING ISLAM SUNNI..MALAYSIA PENCURI PEROMPAK ALA ALA LANUN BUGIS

      Delete
  6. Ya Allah...sampai begitu sekali mereka2 itu klepet?

    MO1 pernah cakap bukan untuk perkara peribadi...kantoi menipu lagi. Isteri MO1 tu siapa? Bini si mat singapork ke sampai MO1 mengaku itu takde kaitan peribadi dgn dia...kah kah kah

    Emas2 itu akan jadi bahan bakar api neraka la wahai mo1 dan isteri...itu kami pasti. Kamu bermewah2 sedemikian rupa sedangkan rakyat kamu cukai sesukahati...

    Semoga seburuk2 balasan ditimpakan ke atas kamu jika kamu tidak segera bertaubat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sorang lagi kuat ftnah... 2 x 5 Si Rapuji Sotong....

      Delete
    2. Woiiiiiii....pi la bawak surat dari putera arab yg cakap 2.6b tu derma. Suruh la si pandi Pi tunjuk kat trump tu hahahahahahaha.nak menipu sgt dh nak tersepit pulak dgn penipuan sendiri.

      Mrj cakap itu la bukti derma pak arab.bawak skli video temuramah menteri arab yg ckp 2.6b tu derma. Tunjuk kat donald trump kalau kau kesal sangat appandi oiiiiiiii

      Delete
    3. Mr J aka rosli aka snake tu gila. Nak ikut dia buat apa?

      Delete
  7. Nak tanya penyokong umno


    Pemakan dedak





    MANA ROSMAH SOROK BERLIAN



    MANA ROSMAH SOROK BERLIAN



    tolong sita juga PEPET Rosmah. Dalamnya ada barang BERHARGA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorok di rumah kejora lah. Mana lagi?

      Delete
    2. Sorok kat turki agaknya.. yang bag banyak banyak pakai jet kerajaan tu...

      Delete
  8. 125 juta Dari 20000 juta alaaaa
    Skit je tu tak luak pun
    Syabas mo1 u done a good job

    ReplyDelete



  9. Kebiasaannya org yg over gembira ni akan ditimpa kekalahan yg tak di duga2.. So jangan dok over sangat.. Simpan sama sehingga pru ni.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiiiiii....pi la bawak surat dari putera arab yg cakap 2.6b tu derma. Suruh la si pandi Pi tunjuk kat trump tu hahahahahahaha.nak menipu sgt dh nak tersepit pulak dgn penipuan sendiri.

      Mrj cakap itu la bukti derma pak arab.bawak skli video temuramah menteri arab yg ckp 2.6b tu derma. Tunjuk kat donald trump kalau kau kesal sangat appandi oiiiiiiii

      Delete




  10. Breaking News

    DOJ punya orang dah ada di KL nak tangkap Najib.





    ReplyDelete
    Replies
    1. Tangkap Jgn Tak Tangkap !. Gari pondan tua bibir pink tuh ,

      jgn lupa pompuan gemok rambut besar tu.

      Seret sekali masuk jel anak beranak dia.

      Satu keluarga penyamun ! sialan tul

      Delete
    2. Bijak btul jho low pancing kak rossy..lpas tu baru dia cekup bijan.mcm2 di baginya hadiah mewah

      Delete





    3. Lagi breaking news

      MO1 sudah pun kena tangkap

      So besok Zahid will tak over Prime Minister ship





      Delete


    4. Lagi breaking news

      MO1 sudah pun kena tangkap

      So besok Zahid will tak over Prime Ministership of Malaysia.

      Nak kasi korang? Tunggu lagi 70 thn ye !!!





      Delete
    5. Woiiiiiii....pi la bawak surat dari putera arab yg cakap 2.6b tu derma. Suruh la si pandi Pi tunjuk kat trump tu hahahahahahaha.nak menipu sgt dh nak tersepit pulak dgn penipuan sendiri.

      Mrj cakap itu la bukti derma pak arab.bawak skli video temuramah menteri arab yg ckp 2.6b tu derma. Tunjuk kat donald trump kalau kau kesal sangat appandi oiiiiiiii

      Delete
  11. Ha..ha..ha..ha..ha..

    Si Tikus/Anonymouse kEJORA Badigol Pengecut Lagi Penakut gagal sama sekali untuk mengalih perhatian kita semua dari kemelut penyelewengan Rosmah & Najib menyonglap berbilyon-bilyon wang hutang riba perangkap Yahudi Zionis yg dibeban rakyat & negara.

    Tahniah sdra Shahbudin yg tak henti terus mengeluarkan tajuk sama walau cuba disabotaj oleh sekor Kejora Puaka dgn pelbagai cerita merepek dgn pelbagai samaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai Othaman bapok masih caya dgn citer fitnah
      Ingatkan si tua kutok ini dah terkubor dalam tanah
      Entah bila tak tau dajal ifrit ini halilintar nak panah
      Biar merengkok kat neraka hirup darah dan nanah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh………

      Delete
    2. Apa ko cerita ni Othaman bapok... ko nak ikut Si Rapuji Sotong tu ke.... Si Budin dah termakN dedak dAPIGs....tak ada cerita lain ke nak spin...

      Delete
    3. Udah-udah la tu Suman....ko ni siang malam meroyan.........

      Delete
    4. Woiiiiiii....pi la bawak surat dari putera arab yg cakap 2.6b tu derma. Suruh la si pandi Pi tunjuk kat trump tu hahahahahahaha.nak menipu sgt dh nak tersepit pulak dgn penipuan sendiri.

      Mrj cakap itu la bukti derma pak arab.bawak skli video temuramah menteri arab yg ckp 2.6b tu derma. Tunjuk kat donald trump kalau kau kesal sangat appandi oiiiiiiii

      Delete
    5. Masih hidup lagi rupanya Othaman kepala bapak
      Ingatkan dah mampos ini tua kutok busuk hapak
      Kat blog PutraCelaka teruk ifrit ni kena penyepak
      Kini dekat blog Shahbudin pulak dajal ni melepak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    6. Dajjal mata satu tu ke....sapa tak kenal....Lu fikir le sendiri....

      Delete
  12. Hari tu mr j kata kes dah tutup! Mana mr j?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiiiiii....pi la bawak surat dari putera arab yg cakap 2.6b tu derma. Suruh la si pandi Pi tunjuk kat trump tu hahahahahahaha.nak menipu sgt dh nak tersepit pulak dgn penipuan sendiri.

      Mrj cakap itu la bukti derma pak arab.bawak skli video temuramah menteri arab yg ckp 2.6b tu derma. Tunjuk kat donald trump kalau kau kesal sangat appandi oiiiiiiii

      Delete
  13. Kalau DOJ perlu bantuan saya untuk menangkap dan merampas barang2 berkenaan dari isteri MO1, kecil tapa tangan nyiru ditadahkan. Saya sedia bila bila masa untuk menggempur membantu DOJ mendapatkan kembali barangan yang dibeli hasil duit samun 1MDB oleh MO1 dan geng samunnya.

    ReplyDelete
  14. Aku masih ingat lagi masa aku sekolah rendah, masa tu kelas pengajian Islam. Ustaz yang mengajar kelas tu cakap, kalau kita banyak sangat makan benda haram, benda-benda haram banyak sangat masuk dalam badan kita, badan kita akan menjadi gemuk luar biasa. Badan akan menjadi besar dengan cutting besar pelik. Sebiji macam tong drum.
    Daging-daging yang tumbuh dari sumber yang haram itu akan cepat membiak dan bertambah. Badan yang kurus akan cepat jadi gemuk. Bukan setakat gemuk tapi gemuk luar biasa. Masa tu aku budak-budak lagi tak faham sangat. Bila dah dewasa ni baru betul-betul faham..

    ReplyDelete
  15. Haram jadah beribu haram jadah laki bini dua orang tu. Muga cepat mampus tersiksa dan dilaknat sehina hinanya.

    ReplyDelete
  16. Hadi Awang dan walauun tak percaya semua ni...tak ada 4 orang saksi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi dgn walaunta2 PAS nak baca ke dokumen DOJ 251 muka surat ni? Hahahaha

      Depa akan cakap tu dokumen yahudi, org islam tak boleh baca haram , najib tu suci bersih ulul amri muaahahaha

      Delete
    2. Hehehe kes annuar tadak 4 saksi pun boleh jalan ape????

      Delete
  17. Mana lobai pas? ostad odi Q7 x nk komen ke? pas pis pus..sonyap je pas ni..

    ReplyDelete
  18. Didewan bergegar HIDUP MELAYU !
    Dah jadi doa utk jadikan melayu LAYU.
    Datang Lobai disembur pulak ayat2 dan hadis sehingga tepercik tahi gigi.
    Dasar tak bertamadun syok suka sendiri. Cukup takut hantu,senang dijual agamanya. Kuat latah tuding. Yang tak setuju dicop cepat LGBT, HARBI,mcm2 lagi.
    Punggung penuh BUTIR TAHIK LOW masih berlagak suci murni.
    Selagi ada yg sanggup cuci jilat puak AKERISTOKARAT dan Lobai TALIBANANA...selagi tu lah MELAYU LAYU TAK MAJU.
    INIKALILLAH INSYAALLAH,KASI LONGKANGKAN UMNOBNPAS. Sudah2la..tak malu anak cucu kah? Mereka berhak bina tandas awan diatas kubur petualang2 komunis ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai mereng hadi awang tu hantu pas

      Delete
  19. isteri MO1 tu najib la...

    ReplyDelete
  20. Dah cakap da...makan duit anak2 yatim piatu Msia mesti tak selamat punya. Tengok mayat kau nanti bernanah busokk. Yang sivil servant skg menghitung hari jer ke pengadilan.

    ReplyDelete
  21. 20.55

    ANAK LE KWAN U CKP SIÑAPORK YG TAK SELAMAT
    RAHMATAN FI ALAMIN CKP KETUA PAN BANĢANG
    YG TAK SELAMAT PUAK PAKATAN PUTUIH HARAP
    PRU 14 RAKYAT PUAK HARAMJADAH AKN RANAP

    KIKIKIKIKI.... BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK


    INI KALI OK.......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tun jadi pm...ye....ye..
      tun jadi pm...ye...ye...
      AKAK CEMBURU KE?.....
      mari nyanyi ngan saya...
      tun jadi pm...ye....ye....

      Delete
    2. Mabuk ketum ka....

      Delete
    3. Ini kali lah mat singapork gerenti KO.

      Delete
  22. https://www.justice.gov/opa/pr/us-seeks-recover-approximately-540-million-obtained-corruption-involving-malaysian-sovereign

    ReplyDelete
  23. .

    Sita tak semestinya di rampas.

    Barang yang bernilai berjuta itu telah jatuh harga nya dan penjual yang berpengalaman meleburnya pun tak berani nak beli semula.

    Barang kemas tersebut pun terhad. Cuma beberapa orang yang mampu memilikinya. Jika ada yang beli bermakna beli barang yang telah diharamkan. Jika di ketahui oleh pihak berkuasa tak pasal-pasal kena siasat.

    Kumpulan orang yang layak membelinya selepas disita ialah ketua penjahat.
    Itu pun dengan harga sangat murah.

    Rakyat miskin cuma dekoder.
    Pak Lah dapat RM 3 juta.
    Yang lain-lain ada 2 juta, 5 juta, paling banyak 90 juta..

    DoJ bukan badan seperti NGO atau akhbar seperti SR.

    Kalau DoJ fitnah, kerajaan US lah yang fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak takut apa? Bukankah Donald Trump tu BFF dia.
      Sanggup telefon MO1 pagi2 buta kerana nak ucap selamat dan ajak main golf.

      Obama pun BFF dia.

      Delete
  24. masyaAllah nafsu apakah ini...

    ReplyDelete
  25. minta cikit baang kemas tu....
    raya dah dekat nihhhhh
    Tahun ni baju raya tak dak....
    hik...hik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan le muka ko papa kedana....

      Delete
    2. Papa lg mulia dr kaya tp merompak... Btw kesian aku tgok ko yg papa hati budi.

      Delete
  26. 251 muka Surat..
    Tp makcik,pakcik Kat kampung,akak,abg Kat felda,batak2 Sabah/Sarawak Tak baca semua ni..
    Isu ni terus sepi dari arus media perdana..Jadi info2 Tak sampai..
    Selamat lg la najib Dan rosmah..menang lg la pru nanti..hahaha

    ReplyDelete
  27. NENEK AKU CAKAP :
    SESIAPA MAKAN HARTA CURI,
    BILA MATI PONTIANAK AKAN
    DUDUK ATAS KUBUR PELAKU TERSEBUT,

    POTIANAK AKAN MENJERIT GINI..
    PULANGKAN!PULANGKAN ! PULANGKAN!

    ReplyDelete
  28. Kalau mereka laki bini berhajat hendak mati bergaya, hanya ada satu sahaja caranya. Bila mereka menaiki pesawat jet ekskutif, junamkan sahaja kat lautan Pasifik atau Atlantik, mati bergaya weh...siap dengan bacaan fatihah hari-hari kat TV. Wan Rosli boleh menjadi imam sembahyang ghaib, tapi elok le dibayo riban-riban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rizal mansor jadi tukang gali kubur...
      Tok hadi dah ambil pencen

      Delete



  29. Esok dan lusa semua pejabat tutup tau.... Mo1 sudah diganti dg Dr. Zahid Hamidi


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sorang lagi Spesis Si Rapuji Sotong....

      Delete
  30. Mana Menteri tugas2 khas? senyap je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri tugas khas hisham sedang sibuk merangka strategi bgmna nak wujudkan keadaan yg menjurus ke arah emergency atau darurat bermula dgn pantai timur Sabah. Esscom ada tugas berat tak lama lg. Semalam Jumaat kat masjid di Sandakan kecoh 'militan daesh' boom...

      Delete
  31. Ooooo...ngko dpt hadiah gelang berlian putih harga berjuta juta ye...ha..tunggu..sikit hari lagi pakai gelang besi putih.pastu dpt pakai kain putih..tapi tak bolih pakai sepender ngan coli..minyak wangi berjuta pon tak bolih pakai,diaorg bagi pakai kapor barus.tak lama pastu perot ngko yg penoh dgn hasil haram tu pon meletop..
    pom !pom..bush pret..pom..

    ReplyDelete
  32. gelang dan rantai untuk bermewah
    subang berlian almari dah tumpah
    betapa susah petani di sawah
    mereka berdua wajib di sumpah!

    memang niat nak songlap harta
    sambil sedang mentadbir negara
    diubah wang pelbagai cara
    memang dajal bawak sensara!

    bukan calang orang siasat
    segala bukti sudah terlihat
    hanya di Malaysia "hang tunggu sat"
    manna buleh si Jibbo jahattt..?

    ambillah tanggung kemudian hari
    akibat tamak suami isteri
    rakyat susah rezeki dicari
    wang negara habis dilari!

    kata dua disini tiada
    Bijan dan suami mesti didakwa
    kerana larikan harta negara
    kalahkan umno Bijan kecewa!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuat meroyan Nampak...banyak no makan edak Dapigs ni....

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Rantai, gelang, cincin emas berlian
      Katanya dibeli hasil tabungan
      Menyimpan dari sejak kecilan
      Rupa rupanya dari wang hasil curian..

      Sudah terbukti cakapnya tipu
      Tapi spesis tak tahu malu
      Ada pula penyokong meroyan merapu
      Elok dikurungkan bersama didalam zoo..

      Inilah bini mo1 dipanggil kak mah
      Rafizi bongkar dibawa ke mahkamah
      Sekarang doj pula dituduh fitnah
      Bila gamaknya nak insaf dan hendak berubah..

      Hanya ada satu cara
      Untuk kebaikan rakyat dan juga negara
      Turunkanlah pasangan kleptokrat dari berkuasa
      Undilah pakatan harapan dalam pilihanraya..



      Delete
  33. Vassili Zaitsev17 June 2017 at 00:21

    Kalo DOJ nak tahu kat mana Najid laki bini duduk kat PutarJaya rasanya ramai yang boleh tunjukkan. Mampoih! Habis la ko Jid.... kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pun kat Bukit Tunku dia nyorok

      Delete
  34. Mati keras atas jalan la kau rosmah najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silap-silap ko tu dulu....

      Delete
    2. Buat mat non 0029,

      Dapat dedak seguni jawabla panjang sikit

      Setakat sebaris je nanti ada dedak kau pulak yg MO1 sits

      Menung je le nanti raya sekupang pun xde

      Delete
    3. Suka hati aku le...Budin pun tak marah....Tulis panjang-panjang orang malas nak baca buat apa... yang penting ko dah baca...

      Delete
  35. Najid dah macam PENARI TIANG. Kena bogel sikit demi sikit oleh DOJ yang hensem bergaya sado kote keras. DOJ stim nengok bibir merah kot? Kalo kedalam musnah la lubang taik. Negro Amerika jangan buat main ooooo.... kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyoooo best...jangan lupa ajak sekali NuarAl Jubori....

      Delete
    2. Mamat Dol ni mesti kuat menyonDOL....terlebih makan dedak Dapigs ni....

      Delete
    3. Kesian lapar Jubo dia ni
      Kah kah kah

      Delete
    4. YG lapar jubor ni spesis2 TEGAR yg mengagung2kaN DSAI...mesti melambak dalam PH ni.Sebiji macam perangai BOSnya yg kini dlm Sg Buloh tu...ngaku ajelah, nak malu wat apa..

      Delete
    5. Anon 2.00

      Kalu kau dh umor 50-60 nanti agak2 mampu tak nak liwat lelaki sebaya sepol berumur awal 20an tampa org tu melawan?siap tonggeng untuk diduburi ke????.senangyer nak menduburi lelaki muda mcm sepol tu ek?

      Aku rasa kalau Ko nak try nk duburi appandi tua kutuk tu pon dia awal2 dh sepak muka kau sampai bedarah hidung..

      Akal ada fikir la logik bro..

      Delete
    6. Kalu mat singapork tu mmg la mudah kot nak diduburi.ko try la diburi mat kot senang dapat jubur atau dapat penyepak free ..dunggu akal ada tak nak pikir.

      Delete
  36. Black Hawk dah standby. GPS kordinat pun dah dapat. Tunggu lampu hijau dari Trump je lagi gamaknye.. habis la ko Jib.. kah kah kah

    ReplyDelete
  37. Mana sprm...tak kan nak tunggu jugak kot...kalau ikan bilis cepat aje...tak menyabo nyabo...berguni guni rampas dokumen dalam masa kurang 24 jam...kena najibpork kak mah ko orang buat do no aje ya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiiiiii mana penyokong umno...pi la bawak surat dari putera arab yg cakap 2.6b tu derma. Suruh la si pandi Pi tunjuk kat trump tu hahahahahahaha.nak menipu sgt dh nak tersepit pulak dgn penipuan sendiri.

      Mrj cakap itu la bukti derma pak arab.bawak skli video temuramah menteri arab yg ckp 2.6b tu derma. Tunjuk kat donald trump kalau kau kesal sangat appandi oiiiiiiii

      Delete
  38. Dh jelas terbukti. Wang curi sudah diclorox dijadikan harta songlap.
    Clorox sah.
    Tukang songlap dh sah.
    Lanun dh sah.
    Isteri MO1 dh sah.
    Harta songlap sah.
    Harta songlap dh kena sita.
    Kalu BUKAN songlap,takkan sita.
    Kalu dh sita , sebab apa tak pertikai.
    Kalu DOJ niat jahat, awat tak saman.
    Media2 yg bongkar disita dimalaysia.
    Media2 3 suku terkawal tidak papar Berita penting sebegini?
    Debat lari.
    Dulu tuduh fitnah, skrg DOJ dh bg bukti.

    Buat puak sekongkol:
    KAMU TAHU SIFAT MUNAFIK.
    KAMU TAHU SIAPA KAMU.

    MANA TELOR?
    MANA MELAYU ?
    MANA IMAN ?
    MANA ISLAM ?
    APA AUTA2 MAKI2 LAGI ???

    ELOK BUBAR SJ LAH...BIAR RAKYAT LONGKANGKANG UMNOBNPAS.


    ReplyDelete
  39. RECYCLE SPINN FITNAH LA SELAGI BOLEH
    RAHMATAN FI ALAMIN PALA OTAK MENGKOMER
    SEDULANG IFTAR DI MÁSJID DAN LGBT BEBEH..!!
    MENGKARUNG ÝANG AKAN JADI BARUA ĎEME

    KIKIKIKIKI... BERAMBUS BARUA DAP@SINGAPORK



    ÌNI KALI HAAAHHHHH..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berambus la kau mat kiki barua pas barua umno
      tak lama lg kau berkubur satu liang lahad dgn najib dan badak bersalut berlian

      Delete
  40. Gay..lang street la barua singapork!!!

    ReplyDelete
  41. APA-APAPUN, KESUDAHANNYA NANTI ADALAH SEPERTI SEJARAH PEMIMPIN-PEMIMOIN ASIA TENGGARA YANG TERDAHLU SEPERTI SUKARNOE DAN MIRIP YANG TERDEKAT ADALAH PRESIDEN F.MARCOS DARI FILIPINA.
    KITA JUGA MESTI BERSEDIA DENGAN KEADAAN DAN PERKARA-PERKARA LUAR DUGAAN DALAM MENYUSURI LIKU-LIKU POLITIK INI. SEJARAH PASTI BERULANG, INI TERMASUKLAH DARURAT, RUSUHAN DAN PEMBUNUHAN. - TQ, SINGA BERJUANG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kemungkinan kerajaan najib bn akan sengaja cetus keadaan supaya berlaku rusuhan, pergaduhan kaum, dan keganasan militan di negeri tertentu, supaya keadaan dlm negara tegang dan menteri tugas khas akan umum darurat. Bila lumpuh mereka boleh terus pegang kuasa, indefinitely.

      Delete
  42. Such pariah husband & wife scoundrel & bitch stealing the people's money to buy jewelry and collect ill gotten wealth for their sickly greed. These are human in satan's control. They should be hanged to death. Using our savings in TH, EPF, KWAP etc to fund their lavish spending. All I can say to Najib and Rosmah - cilaka for what you have done, you deserve to be cursed by all Malaysians and the world, you deserve not only to be put behind bars but you deserve the death penalty. You definitely have created history by causing such shame to Malaysians! Hell is your place that is for sure.

    ReplyDelete



  43. Kpd semua pemaki hamun

    Sekiranya apa yg ko kata tak benar maka segala makian ko itu akan balik melaknati ko , keluarga ko, serta ibu bapa ko sendiri di dunia Dan akhirat...

    Jangan ingat ko akan terlepas.... Setidak2 korang akan kalah dlm pru ini.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekiranya benar? Pengkhianat macam kau nak kata apa pulak?
      Semoga segala sumpahan dan cemuhan dan kutukan rakyat yang teraniaya di negara ini juga kena kepada penyokong2 pencuri tersebut...Aamiiin

      Pelbagai bukti dan tindakan dah terbentang...masih nak tuduh fitnah?

      Sedangkan pencuri2 yg kononnya difitnah langsung tak berusaha membuktikan dia difitnah. Siap sembunyikan diri lagi.

      Itu tandanya apa? Jika kamu benar...bertindaklah.

      Nasihat aku...sudah2la tu makan benda haram..

      Delete
    2. Woiiiiiii mana penyokong umno...pi la bawak surat dari putera arab yg cakap 2.6b tu derma. Suruh la si pandi Pi tunjuk kat trump tu hahahahahahaha.nak menipu sgt dh nak tersepit pulak dgn penipuan sendiri.

      Mrj cakap itu la bukti derma pak arab.bawak skli video temuramah menteri arab yg ckp 2.6b tu derma. Tunjuk kat donald trump kalau kau kesal sangat appandi oiiiiiiii

      Delete
  44. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...