Friday, 14 July 2017

NAJIB MUNGKIN KESAL TIDAK ADAKAN PILIHANRAYA LEBIH AWAL


Semua orang kini ghairah bercakap mengenai Pakatan Harapan sebaik saja struktur kepimpinan dan logo barunya dimuktamadkan secara rasmi semalam.

Selain munculnya semula gandingan Tun Mahathir Mohamad dengan Anwar Ibrahim bersama barisan kepimpinan Pakatan Harapan yang mantap dan menyeluruh sambil menggariskan enam matlamat yang ingin didokong serta tujuh sasaran selepas 100 hari menubuhkan kerajaan, segala-galanya kini bagai munculnya sebuah harapan baru bagi rakyat untuk berteduh dan bernaung.

Dalam masa yang sama, isu perpecahan dan berbalah sesama sendiri dalam Pakatan Harapan yang sebelum ini digembar-gemburkan akan memberi kelebihan kepada UMNO dan BN untuk mengekalkan kuasa, dengan sendirinya tidak lagi berbangkit. Gabungan itu kini automatik jadi solid, mantap, menarik dan dipercayai.

Semua jalur kepimpinan dan lapisan lain dalam semua parti Pakatan Harapan nampaknya sepakat untuk lebih mengutamakan perjuangan menyingkirkan Najib Razak dan kerajaan kleptokrasi yang sedang dipimpinnya.

Dalam sekelip mata, bersama gandingan Tun Mahathir - Anwar, struktur kepimpinan yang mantap, logo yang menarik, enam matlamat yang menjadi dokongan dan tujuh sasaran dalam tempoh 100 hari, Pakatan Harapan lebih diyakini untuk membentuk sebuah kerajaan baru bagi menggantikan UMNO dan BN.

Di mana-mana, orang bukan lagi sekadar bercakap mengenai kerajaan baru yang jelas pro rakyat akan terbentuk selepas pilihanraya akan datang, bahkan sudah ada yang meneka-neka apa jadi kepada Najib setelah beliau tidak lagi menjadi Perdana Menteri nanti.

Siapa tidak mahu sifar GST? Siapa tidak mahu harga petrol yang stabil? Siapa tidak mahu kos sara hidup diturunkan? Siapa tidak mahu reformasi institusi yang selama ini banyak rosak dan binasa? Siapa tidak mahu rasuah diperangi, bukan saja di akar umbi tetapi juga di peringkat tertinggi? Siapa tidak mahu Suruhanjaya Diraja 1MDB? Siapa tidak mahu Felda dipulihkan?

Dengan Pakatan Harapan yang terbentuk sekarang ini, ruang untuk mereka menjelalah dan berkempen ke seluruh negara jelas terbuka dengan lebih luas. Pakatan Harapan bukan saja boleh meyakinkan rakyat bahawa mereka akan menunaikan semua enam matlamat dan tujuh sasaran yang digariskan itu, bahkan akan membangkitkan lebih kesedaran dan keghairahan pelbagai kaum menuju perubahan.

Di ketika keghairahan rakyat membuak-buak ini, jika Pakatan Harapan dapat segera mengatur program jelajah, ceramah atau bertemu rakyat ke seluruh negara, pasti dengan mudah puluhan ribu akan menghadirinya. 

Kalau momentumnya dapat dikekalkan sehingga tarikh pilihanraya diadakan, pastilah juga suatu tsunami rakyat benar-benar akan terjadi yang akhirnya mampu merempuh dan menenggelamkan Najib, UMNO serta BN.

Aura dan pengaruh Tun Mahathir tidak dinafikan adalah suatu kelebihan bagi Pakatan Harapan dan ia terlalu sukar untuk ditandingi oleh pemimpin-pemimpin UMNO sedia ada. Bersatunya kembali beliau dengan Anwar, bagi mereka yang mahu berfikir, adalah bukti nyata bahawa kepimpinan Najib untuk negara jauh lebih teruk berbanding perseteruan 18 tahun antara kedua-duanya selama ini.

Menghitung hari-hari ke depan, Najib barangkali semakin sukar menafikan masa depannya kian kabur dan kelam dengan perkembangan Pakatan Harapan ini. Semakin sukar untuk rakyat mahu mengekalkan UMNO dan BN sebagai kerajaan di ketika mereka dihimpit kiri dan kanan dengan pelbagai kesusahan dan tekanan dalam meneruskan kehidupan, di samping imej beliau pula terus menjadi bualan buruk yang menyesakkan dada.

Menoleh ke belakang pula, satu-satunya perkara yang mungkin dikesali Najib ketika ini ialah tidak mengadakan pilihanraya lebih awal lagi. 

Jika beliau membubarkan Parlimen lima atau enam bulan sebelum ini atau tidak lama selepas Perhimpunan Agung UMNO tahun lalu, di mana ketika itu Bersatu belum ditubuhkan, Pakatan Harapan masih bercelaru, logo tidak menentu, Tun Mahathir belum sempat berbaik dengan Anwar dan sesama pimpinan mereka juga kerap bertelagah sesama sendiri, tidak mustahil peluang UMNO dan BN mengekalkan kuasa jauh lebih baik lagi.

Beliau mungkin menjangkakan lagi masa dilewatkan, lagi banyak masalah akan timbul dalam Pakatan Harapan, di samping mengharapkan penilaian rakyat terhadap kepimpinannya bertambah baik.

Tetapi, tempoh masa lima enam bulan yang berlalu telah memberi ruang kepada Pakatan Harapan menyelesaikan banyak perkara sambil memantapkan kedudukannya sementara kedudukan Najib, UMNO dan BN terus juga merudum disebabkan terlalu sarat dengan isu dan dosa-dosa yang tak terkira yang tidak mudah diabaikan begitu saja.

Benarlah kata pepatah, sesal kemudian sudah tidak berguna lagi. Segala-galanya kini sudah terlambat bagi Najib untuk menjadikan peluangnya kekal berkuasa jadi bertambah baik. (ShahbudinHusin 14/07/2017).

239 comments:

  1. BN - GS kena bersatu. Mereka dah lapuk dan tiada nilai...

    Saya cadang nama baru. Tribute kepada cytrop Najib yang dapat A9 free.

    BANGANGS!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kata tuan punasihat lebai musang berjanggut?

      Delete
    2. Nasharudin Mat Isa 90 juta kabo bereeehhh boh!

      Delete
    3. Andaikata MO1 hidup di zaman pemerintahan Saidina Umar Ibni Khattab R.A,,sudah barang tentu beliau dihukum atau dipenjarakan dari awal lagi......!!

      Delete
  2. Bubar parlimen 6 bulan lalu ke...atau 6 bulan akan datang ke..

    Kami memang takkan undi bn lagi.
    Cukup2lah tu.

    Ada ke patut pemimpin2 bn yang ada skrg ni berpakat ramai2 membela pengkhianat jolo...

    PH akan hapus gst...perghhhh memang power beb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perghhhh bantuan rakyat 1 Malaysia dah dah dihentikan

      Delete
    2. BRIM bagi RM1200...
      GST kutip balik 6% setiap barang keperluan dibeli penerima BRIM. Alang-alang dalam 300-500 disedut semula.
      Hasil kutipan jadi BRIM untuk tahun depan. Otak penyamun.
      Gaji Isa Samad dan bini dalam FGV lagi tinggi daaa!!

      Delete

    3. Ooi ada 500 lebih barangan yg tak kena GST, beras gula tepung kopi dan belambak lagi barangan yg tak kena GST.
      To long lihat MOF punya site.

      Delete
    4. 21:51,
      Ya. Buku2 sekolah GST sifar.
      Cuba engkau beli stationaries.
      Pensil, pen, pengasah, pemadam pensil pun berGST...!!!

      Budak2 pergi sekolah, langsung tak payah menulis ke bongok...?
      Budak2 nak pergi belajar pun dikenakan GST... hu hu hu

      Delete
    5. Anon 21:51 ,

      Barang2 yg tidak di kenakan GST tu asalnya adalah barang2 yang di berikan subsidi .

      Umpama gula . Sekian lama bertahan pada harga RM1.65 per kg . Setelah subsidi di mansuhkan , harga melambung kepada RM2:84 per kg . Kemudian naik lagi ke harga sekarang RM2.95 per kg . Jadi air the ais atau kopi ais pun harga naik melambung .

      On top of that , Najib berjanji tidak akan mengenakan GST keatas barang2 mentah , ia itu yang belum di masak . Jadi beras , tepong , gula , kopi di kategorikan sebagai barang mentah ( raw materials).

      Tapi perlu di ingat , baru baru ini , di cadangkan barang2 itu juga hendak di GST kan tapi Najib kecut teloq di saat akhir !

      Delete
    6. Choii.. shopping list barang kena ikut MOF ke? Poyo gila! GST di mana2. Tukar tayar, tukar bini, tukar minyak, tukar kereta...

      TUKAR PARTI DALAM KERAJAAN...
      TIADA GST..

      Delete
    7. Ooooi...60 jenis barang makanan seperti mee tiow epal sayoran dah diluluskan parlimen kena gst...kankong masih 0 gst...air mineral kena gst...barang 2 ringgit di kedai eco kena gst...
      500 barang yg tak kena gdt dah melambong harga...tak de beza tak kena gst...melayu masih bodos...

      Delete
    8. 2152

      Cuba ko ambil kertas, ko sensrai kan berapa nilai barang yg ko beli dg bayar GST sekali.

      Kalo ko beli RM 1000 GSTnya cuma RM 60. Bermakna ko Misti memberi barangan beharga RM 20 ribu baru ko bayar GST RM 1200 yg akan di ganti kan (compensate) dg brim yg ko dapat.

      Ada ke ko belanja rm20 ribu beli alat tulis.???? Yang bantuan buku rm250 ko buat apa????

      Delete
    9. Kenaikan harga barangan tak dapat di elakkan. Sebab pengeluar barangan tersebut memerlukan pendapatan lebih untuk perbelanjaan harian... Takkan pesawah, nelayan, penternak, pendapat mereka sama 20 thn dulu dan sekarang, sementara pekerja2 sektor lain setiap tahun gaji mereka naik.

      Kerajaan bukan melihat kesulitan org bandar saja, yg lebih penting ialah kesulitan org luar bandar... Yg sentiasa menyokong BN.

      Delete
    10. Gst adalah barah kepada umno dan bn. Lagi lama gst lagi marah rakyat kepada kerajaan najib. Gelombang tsunami rakyat menolak kerajaan najib tak dapat dinafikan lagi. Dan semoga dilaknat pemimpin2 melayu yg menipu dan membohongi rakyat. Mereka yang sapu duit kerajaan, rakyat yang dipaksa membayar..

      Delete
    11. GST cukai pukat rimau. Baby kecik kena, nak masuk kubor pun kena! Nak kira kena pukul rata berapa billion GST dah sapu? Bukan dah lebih dari cukai zaman Madey ke? Apa pasal income banyak output ciput? Guru pelatih punya elaun pun kasi sapu?

      Delete
    12. Betul atau salah jangkaan ko itu hanya akan di bukti dlm pru akan datang. Kalo betullah seperti apa yg ko kata... Ko sepatutnya berterima masih kpd BN kerana mempercepat peralihan kuasa kpd PH.

      Delete
    13. 22:32 beriya2 pertahan pelaksanaan GST.
      22:32 suruhlah tv2 tayang semula iklan2 kempen kelebihan GST secara berterusan.
      Bermula hari perlaksanaannya pd 1Apr, kenapa iklan2 GST terus pupus...?
      Kan menurut 22:32, GST byk beri kebaikan...

      *kadar zakat dlm Islam pun hanya 2½% shj. Itu pun dgn syarat cukup nisab + cukup haul...

      Delete
    14. Cyber troopers Jib, u kenal minta bayaran yuran terdahulu, kalu tidak, nanti bila kalah, apa pun tak dapat. Jaga ya.

      Delete
    15. Bukti paling nyata GST membawa bala petaka ....

      Cuba lihat sekeliling , di mana menghilangnya menteri dengan CGPA 3.85 si Ahmad Masalan ??
      Se belum GST di laksanakan , si bahlol ( bak kata P. ramlee) ni lah dok bermati matian mempertahankan GST . Sampai pergi London lagi buat promosi GST . Suroh rakyat buat 3 kerja macam dia .

      Sekarang apa jadi ?? Di mana si Ahmad Masalan menghilang setelah GST mengakibatkan kenaikan harga barang ??

      Delete
    16. Kesimpulannya...

      Rakyat tak suka byr lebih utk gst. Hasil gst langsung tak nampak. Buktinya segala peruntukan dipotong. Terbaru sekali elaun guru2 pelatih sementara pun kena cantas! Disuruh pinjam ptptn....?

      Percayalah..jika bn menang lagi. 60 barang itu akan di-gst-kan. Tidak mustahil 60 barang jadi 100 barang. Dan tidak mustahil 6% naik jadi 8% "demi untuk kestabilan dan kemapanan ekonomi negara yang sedang berkembang baik serta di landasan yang diyakini menuju negara berpendapatan tinggi" (alasan kerajaan begitulah bunyinya). Kah kah kah

      Tak kira lah penyokong ph ke atau penyokong bn...korang syok ke duit korang burn camtu je utk gst? Nak harap brim? Please calculate in detail...jangan asyik diperbodohkan. Dahla sengkek nak harap brim je, bodo melantun2...menyusahkan rakyat lain pulak...brim tu hanya celah gigi je drpd sumber gst yang sepatutnya sampai kepada SEMUA RAKYAT MALAYSIA.

      Fikir2 kan....

      Delete
    17. Sampai bila nak faham prinsip GST aku pun tak tau, satu donia punya org dah faham ?

      Prinsip :
      Pendapatan rendah hanya kadang2 menggunakan barangan Ber GST bermakna membayar 1-2% saja dp perbelanjaan mereka untuk GST , kalo perbelanjaan sebulan RM 2000 bermakna mereka membayar GST RM20-40 sebulan.

      Pendapatan tinggi selalu memgguna barangan/perkhidmatan Ber GST bermakna mereka membayar 5-6% GST. Kalo sebulan perbelanjaan RM10 ribu mereka terpaksa bayar RM 500-600 GST sebulan.... dan mereka2 tidak mendapat brim

      Jadi aku tak hairan jika org kaya tak suka GST

      Yang aku hairan mengapa org miskin suka kan GST dan tak suka brim!!!


      Delete
    18. InsyaAllah BN tetap dihati Melayu. Najib tahu Melayu ni bodoh mcm anjing, tapi setia dgn UMNO.

      Mai la partiGaruda ka, rasaksa ka, parti malaikat ka, jgn perasan la akan menang. BN akan dpt majoriti 2/3 lps ni. Tabur dedak is king ja.

      Delete
    19. 0657 ... Hujah ko hanya makian

      Delete
    20. satu perkara saja yang tak kena GST...tukar kerajaan...

      Delete
    21. Menurut 22:41, kenaikan harga barang tiada kaitan dgn pelaksanaan GST.
      Konon, tiada GST, harga2 barang akan naik juga.
      Ikut edaran masa.

      Perhatikan bil IWK.
      RM8 sebulan.
      Billingnya quarterly = RM24.
      Tak pernah miss bayar. Online.
      Setiapkali bayar, tak perlu nak tunggu & tengok bill pun, sbb dah tahu ratenya.
      Tub2, bila tengok bill hujung tahun, masih ada bayaran tertunggak...!
      Pelik...

      Rupa2nya bila diteliti bill, bill pembetungan IWK yg RM8 tu pun, ada kenaan tambahan GST 6%...!!!!!!

      Moral: siapa kata kenaikan harga barang bukan kerana kesan pelaksanaan GST...???

      22:41 ni = Ahmad Maslan ke haper...?

      Delete
    22. Beli setem pun kena gst..bangang betul!!

      Delete
    23. 2241 ahmad maslan lah tu.

      Nak masuk program tv tak mau bayar. Nak free saja. Muka tak malu!!!

      Pi lah masuk program tv3 suku. Tv3 tu umno yg punya.
      Jgn dok kau tv lain. Keluar saja muka ahmad maslan rating kami jatuh menjunam. Pembeli airtime masa prime time pun marah sebab tak ramai orang tengok commercials mereka bila bila ahmad maslan ada.

      Delete
    24. Contoh yg lain...
      Parking di Pasar Borong Melaka.
      Dulu seringgit.
      Sekarang, dah dikenakan 6% GST.
      Seharusnya = RM1.06.
      Dibundarkan, JADIK RM1.10...!!!!!

      Tak pasal2, kenaikan sebenar kadarnya utk diselaras dgn 6% GST, adalah 10%....!!!!!

      Delete
  3. Bukan amalan Najib untuk mengambil peluang atau kesempatan atas kelemahan sesuatu pehak...
    Ini adalah satu tabi'st yg harus mendapat pujian lawan dan lawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amalan Najib ialah kleptokrasi dan tabiat dia mencuri. Puncanya sikap boros dan ikut cakap bini.

      Delete
    2. Amalan madey ialah kleptokrasi dan gambling , mencuri dan Judi. Puncanya ikut cakap anak2

      Delete
    3. Woi bodoh....di perak dulu tarik orang pakatan jv ngan bn tubuh kjaan negeri tu apa? Bukan ambik kesempatan?

      Delete
    4. Itu bukan kerja Najib daaaa
      Ingat balik tahun berapa???? Mahathir keluar UMNO tahun berapa??? .bodo betul nihhhh

      Delete
    5. 22:12,
      Yg pasti - kerja BN....!!!

      Delete
    6. 2135,

      uweekkk ! tengok! daah nak kena makan malam sekali lagi. Semua ni kos tau.
      Cakap tu jgn la guna ayat kotor sangat !!

      Tun Fan

      Delete
    7. Najib ambik peluang merompak 1 mdb...macai silap bodek..

      Delete
    8. zaman Tun tiada seperit ini kehidupan..semua di subssubsidikan..tiada pun GST...Klaua PH perintah kita dapat rasa kemakmuran seperti dulu..hidup Tun

      Delete
  4. Alhamdulilah pemula kata
    Semoga Pakatan kekal sentiasa
    Pemimpin khianat songlap berjuta
    Mendung dikepala biar dia rasa..

    Beraja dimata,bersultan dihati
    Tadbir negara milik sendiri
    Apek Jo Low billion diberi
    Elaun pelajar sudah tak bagi!

    Anwar,Mahathir terkenal wira
    Negara maju dizaman mereka
    Gandingan mantap untung negara
    Um-no no Bijan dah jadi puaka!

    Gandingan ini gandingan maut
    Um-no no Bijan dah ketar lutut
    Pakatan menang ramai dikaut
    Itu pasal sekarang takut!

    Jom beramai sokong Pakatan
    Kampung dan felda kita dekatkan
    Bila Pakatan jadi kerajaan
    Si Pendek Felda tak lalu makan!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tn. Fan Tun,

      Dengan janji dan barisan pemimpin HARAPAN ini,sudah tentu.. Najib/BN dalam keadaan cemas.

      In Shaa Allah. Semoga urusan menumbangkan rejim Najib/BN kleptokrasi, mendapat pertolongan dan dipermudahkan Allah SWT.





      Delete
    2. Najib terlupa dia dilahirkan sebagai muslim. Dia lupa khodak dan khodar yg Allah menentukan nasib manusia.
      Dia cuma pandai cakap cash is king.
      Bila duit banyak berserta kuasa boleh melakukan apa saja....halal atau haram.
      Sepatut nya penasihat kerajaan umno hadi awang menasihat najib yang Allah maha melihat.
      Tapi sekarang apa dah jadi?
      Penasihat strategik dari israel mana pi?
      Najib lupa 'Sepandai Tupai melompat jatuh ketanah jua'
      Dia lupa takdir manusia tentukan Allah. Bukan kuasa dan wang yang menentukan takdir.......

      HIDUP TUN MAHATHIR DAN PAKATAN.

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Pasal apa Si Pendek felda tak lalu makan
      Sebab dia dah tahu pastinya ada tindakan
      Apabila dijalankan sepenuhnya siasatan
      Ke Bamboo river le dia dihantar temankan bijan..

      Kali ini pilihan raya
      Gandingan Tun m-Anwar lah paling bergaya
      Inilah resipi untuk pakatan berjaya
      Untuk mengambil alih kuasa di putrajaya..

      Marilah kita sama2 mendoakan
      Agar pakatan dalam kesejahteraan
      Setiap perbezaan dapat diselesaikan
      Semoga kekal dan dapat menubuhkan kerajaan..

      Delete
    4. 22.53..kau tu bodoh tak berfikir..kau yakin sgt ke apa kau cakap..

      Delete
  5. khairulryezall osman14 July 2017 at 21:51

    HIDUP SHAHBUDIN! LAWAN TETAP LAWAN! KEHKEHKEH!

    ReplyDelete
  6. Punah UMNO ni. Ramailah menteri yg menyamun kena penjara. Cepat2lah hantar duit samun kat luar negara. Menteri hidup kaya raya. Yg kawin sampai dua tiga pun ada. Haraplah rakyat dapat tengok semua nanti. Teruskan doa ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong penyamun pun mesti diheret sama .....bersubahat.
      Abang Mat Sabu jadi Menteri Dalam Negeri....
      Steady bang mat....bila lagi...kejar mereka sampai lubang cacing....

      Delete
    2. Yg penyamun pengerusi kau..jgn nak belit..

      Delete

    3. 23.25,

      Mungkin nanti kau pun sama temankan bijan dan si kemetot felda di bamboo river resort.
      Amacam?

      Delete
    4. mana mau lari,,,PH dah janji akan kutip duit yang dicuri walau pun dalam kain isteri..hhahahaha

      Delete
  7. Ada orang terkencing ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulai hari ini depa sudah mulai sakit perut!!!!

      Delete
  8. dlm keadaan sekarang,mustahil utk mengujudkan rasa keselesaan(feel good) yg amat crucial dlm menghadapi PRU.

    jadi mungkin UMNO/BN akan cuba mengujudkan rasa risau n takut (feelin of anxeity ) pula.

    jadi kita harus semua berwaspada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sea Games yang konon dapat jadi feel good factors juga dah disabotaj oleh KJ. Teruk kena dengan TMJ dan Tun M.

      Najib dan Rosmah akan disabotaj kiri kanan depan belakang atas dan bawah. Inilah nasib negarawang MO1.

      Delete
    2. Najib lagi hebat 22:35.
      Habis disabotajnya rakyat & negara kiri kanan depan belakang atas dan bawah.

      Pun..., masih ramai lagi rakyat yang bingai tak nampak dan masih mempertahankannya bermati2an...

      Delete
  9. Sejurus mendapat mandat rakyat dalam PRU-14, dalam tempoh 100 hari pertama setelah membentuk kerajaan, Pakatan Harapan komited untuk melaksanakan perkara-perkara berikut:

    • Menghapuskan GST;
    • Menstabilkan harga petrol;
    • Memberi fokus kepada usaha meringankan beban rakyat;
    • Memulakan proses reformasi institusi secara menyeluruh;
    • Memerangi rasuah hingga ke akar umbi;
    • Menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di-Raja Skandal 1MDB; dan
    • Memulihkan FELDA.

    Ayuh Rakyat Malaysia, mari kita BINA SEMULA NEGARA , undilah HARAPAN dalam pru ke 14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayoh bangun sanggah mungkar. keluar dari mental siege 60 tahun.
      Tamadun dah jauh tinggal melayu. Tambah la dgn procedure kuno sekat2 passport, makin dihijab rakyat bawah tempurong.
      Rakyat tak harus terima layanan seperti marhaen oleh Leader ala Demi God Korea Utara ?
      Agama tak harus terus dijadikan gari mental bondage 60 tahun utk umat melayu islam.
      Usah diperdagang Agama,pertiwi,
      Demi secupak dedak basi.

      Tahek Low haram, Rasuah Haram,sama Babi pun Haram...
      Semua tahu ini, tapi dimana iman? Apakah dgn retorik melalak melilit mengarabkan diri sudah cukup?
      Sayang sekali yg berkuasa tidak mencatur yg terbaik utk bangsanya..yg bayar gaji nya.

      Tun fan
      maki la kalu nak maki , tapi cuba masuk sikit isi

      Delete
    2. Aaaminnn.....untuk kesejahteraan hidup anak cucu kita di Malaysia.

      Delete
    3. Pakatan haram tak yah lah yakin sgt menang pru..medan pru belum lg ngok tp dah riuh rendah..rakyat tak kan berjudi nasib masa depan mereka dgn pakatan yg hanya sibuk berpolitik sepanjang masa..fitnah yg melampau2..tp x nampak apa kerja mereka untuk rakyat..mimpi saja lah..

      Delete
    4. Kokata, akuboleh kata,
      tapi mana fakta?
      -Tak yah yakin.
      salah ka yakin?
      -judi nasib.
      judi?
      -politik sepanjang hari.
      siapa kawal canang dimedia?
      fitnah.
      fitnah?
      tak nmpak kerja.
      Siapa tadbir sekarang?

      Aku tahu kau tahu, kau sngaja sanggah, tapi kecewa sanggahmu tersangat tumpul tidak berisi.
      Datang lah lagi, senanglah kita nak bezakan kualiti minda masing2.


      Delete
    5. Memperjudikan nasib?

      Dah terang2 ph akan hapuskan gst..akan stabilkan minyak...AKAN SIASAT DAN HUKUM PENGKHIANAT2 PENYONGLAP...akan bawa balik duit songlap ke negara ini...

      Itu semua pun kau cakap memperjudikan nasib? Memang kau dasar pengkhianat pemakan dedak haram!

      Kami tak nak perjudikan nasib kami dengan naiknya gst atau ditambah lagi 60barang kena gst woiiiii...dah lulus di parlimen pun..sape luluskan? Org2 bn la woiiii...itu pun kau tak reti nak faham ke? Bangsat punya pengkhianat!

      Delete
    6. 2332..ko mesti totok ameno yg menari shalalakan..kat penang dan selangor..kami ok.je..kesian ko kat ko..kena bayar gst pun masih nk sokong...banggga mak mah

      Delete
    7. janji Tun M tak pernah dikhianati...sudah terbukti 22 th pemerintahan nya. Hidup Tun

      Delete
  10. Tergelak bila dikatakan sibijan tak nak ambil kesempatan
    Patutlah hayat politiknya dah nyawa nyawa ikan
    Bab mengklepet pandai pulak dia bagi alasan
    Yang sebenarnya strategi tun m terbaik, jauh kedepan..

    Oh, no this cant be right
    Um..no,no bijan is now in fright
    Um..no,no victory is out of sight
    Will um..no,no lose without a fight..

    Anwar and tun m are now like brother
    No one can match when they paired together
    Now PH chances to win are much much better..
    Um..no,no will sink under much much faster..

    Now for bijan, time is running out
    How to cater this team give him black out
    Its very hard to think for someone who is drop out
    Bijan, its not a shame now if you cry it out loud..

    Orang tua tua selalu berpesan
    Berbuat jahat pasti dapat balasan
    Cuma lambat atau cepat je terima hukuman
    Bersama samalah kita lihat nanti akan kesudahan..

    ReplyDelete
  11. FIYOOINKKKKKK ... OOINKKKK.. OOINKKKK..

    AL KUTTY DAN ALJUBOORI DI KENALI SBGI WIRA..
    DLM DONIA NI BANYAK MACAM WIRA SEBENONYER
    WIRA LGBT GAY PLURALIST DAN LIBERALISMA
    TERINGAT MASA REFORMASI 1 DIA NGAKU PEJUANG & WIRA
    PEJUANG BRJUBO SSRSAMA JANTAN PUN KIRA HARAMJADAH PUNYA WIRA....

    SOOO WHAT'S. ...?

    BRRAMBUSSSSS SAJA WIRA YANG TAK ADA NILAI AGAMA... BERAMBUSSS..

    AKHIR ZAMAN RAMAI NGAKU ALIM DAN HEBAT
    TANDA MUNAFIK SYIAH TAKIYAH NAK KIAMAT
    GITU JUA NAK SLOGAN YG MAHA MEGA DASAT
    FUNDMENTSLIST ISKAMIC STATE & MADANI CIPTAAN YAHUDI SESAT


    BERAMBUDSSS BARUA DAP@SINGAPORRK

    INI KALI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2231...
      Kau ni kan masalah mental ke atau mmg bodoh tahap taik lembu? Cuba la keluarkan hujah2 yg bijak....mana ada kan sbb yg makan dedak ni babi je....
      Dapat aku carik kau ni mau makan pelempang. Dah lama sangat tengok kau merapu mcm haramjadah. Takde mak bapak ke?
      Dasar sialan.

      Delete
    2. 22:31 = lembu ternakan laki kak Jat yg dok kat kondo tu...

      Delete
    3. Kesihanilah dia bang. Pesakit mental KLEPTOMANIAC ni. Belum makan ubat. Appoinment psikitri malam ni pun tak datang pasal ikut Najib dan Rosmah bercuti di Perth.

      Delete
    4. Si berambus 22:31 tu.. kalau lewat mkn ubat..dia akan meracau2..

      Nampak gayanya si berambus..terlewat mkn ubat lagi lah ni..

      Delete
    5. FIYOOINKKKKKK ... OOINKKKK.. OOINKKKK..BUNYI BABI CAIII BELAAN BIJAN BARU BANGUN TIDO

      ANNUAR DAN TUN M DI KENALI SBGI WIRA..
      DLM DONIA NI BANYAK MACAM WIRA SEBENONYER..TAK TERMASUK WIRA YANG MAT PUJA BONTOTNYA TU
      WIRA SI MAT BERMULUT MERAH TU SIAL.
      TERINGAT MASA REFORMASI RAKYAT BERJUANG UNTUK TEGAKKAN KEBENARAN
      NAK HARAP MAT SINGAPORK KIRA DOK SODOK DEDAK JE TAHU SIANG MALAM.

      SOOO WHAT'S. ...?

      BRRAMBUSSSSS SAJA WAHAI BIJAN WIRA YANG TAK ADA NILAI AGAMA,TAK TELUS,TAK IKHLAS,TAK JUJUR,TAK BELA RAKYAT,TAK TOLONG RAKYAT, TAK JALANKAN AMANAH RAKYAT BERAMBUSSS..

      AKHIR ZAMAN RAMAI NGAKU ALIM DAN HEBAT..BERSERBAN BERKUPIAH PUN MASIH NAK SOKONG SEMAH DAN BIJAN
      SEBUT JE NAMA BIJAN TERUS TERINGAT TANDA MUNAFIK NAK KIAMAT.
      GITU JUA NAK SLOGAN "1BABI" YANG MAT BANGGAKAN TU



      BERAMBUDSSS BARUA UMNO@PAS

      INI KALI ABIS LA DEDAK..MAT BAKAL JILAT TAIK SENDIRI..DEDAK DAH ABIS SORRY LA MAT SINGAPORK

      Delete
    6. Terbaik bro Up the moderates

      Delete
  12. Elaun Guru Pelatih Dihentikan Mulai Jun Tahun Depan

    BANGI, 20 Syawal 1438H, Jumaat – Kerajaan akan menghentikan elaun sara hidup dan perjalanan kepada guru pelatih mulai Jun tahun depan, kata Timbalan Menteri Pendidikan II, Datuk Chong Sin Woon.

    Memetik laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris, beliau bagaimanapun berkata, pembiayaan bagi mereka yang mengikuti Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (PISMP) akan diteruskan.

    “Keseluruhan kos bagi empat tahun pengajian PISMP ialah RM27,831. Ini masih akan ditanggung oleh kerajaan,” katanya.

    Menurut akhbar itu, guru pelatih disaran memohon pinjaman daripada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) bagi menampung keperluan hidup mereka.

    Katanya, mereka yang sedang mengikuti PISMP akan terus menerima RM430 sebulan untuk elaun sara hidup dan elaun perjalanan tidak lebih RM500 setahun sehingga mereka tamat pengajian.

    Chong berkata, elaun dan yuran kursus di Institut Pendidikan Guru setahun bagi program pra-PISMP sebanyak RM8,163 juga akan dibayar oleh kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dah nazak...najib tak reti uruskan ekonomi negara...cikgu kena pangkah PH plak...

      Delete
    2. Elaun cikgu pun hangpa songlap ka? Apa punya tur!

      Delete
    3. Orang melayu..!!!

      Masih lagi nak pertahan umno bijan?
      Tv3 Kecoh berbulan2 lamanya bila:

      gst berjaya kutip berbillion..!!

      LHDN kutip berbllion..!!

      tambah pulak kutipan terbaru cukai hotel berjuta2..!!

      operasi kutipan saman trafik tertungak berjuta2..!!

      Penjualan aset2 penting dan strategik negara bebillion..!!

      Dan terbaru 1mdb jana keuntungan berbillion sampai mampu hantar JKK,AJK MASJID,PENGHULU,KETUA KAMPUNG,IMAM megerjakan haji...!!!

      Lagi nak potong bajet pelajaran??

      Yang benar
      (mrj klon)

      Delete
  13. Anon 21:51
    Ok lah , 500 barngan tak kena GST. Patutnye harga benda tu lebih murah berbanding sblom plksanaan GST. Tak payah pening2 , lojik org kampong je. Realiti nya sekarng lps pelksnan GST semua bahan keperluan harian je pon , harga nya naik melambong2. Ko bukak balik cakap Ahmad Maslan kat TV1, apa dia kata, dan cari juga iklan GST di semua saluran tv malangsia ni....bhaghal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org kampung lebih faham ekonomy dp ko... Tak caya tunggu pru

      Delete
    2. 2308 bongkak anggap org kampung mcm ternakan. Senang, bila dekat pilihanraya tabur dedak. Pilih ketua kampung JKKK hantar buat Hj R.Hood.
      Selagi momokan ,ketaatan dan syurga boleh dijadikan alat gari minda, selagi tu 2308 akan terus bongkak.
      Allah bagi Akal utk jadi MANUSIA, hanya pengklepet bersifat syaitan yg hendak jadikan BINATANG ternak.
      Ini sifat berlawan kehendak Allah.

      Tidak mungkin Allah ditipu.

      Tun Fan

      Delete

    3. Org kampung baca akhbar aliran perdana di gerai2, Dari situlah mereka belajar banyak perkara2 yg org bandar tak faham....kerana org bandar keluar bekerja awal2 lagi dan pulang larut malam.. Org kampung pula bekerja cuma paling lama 6 jam sehari, pada petang mereka bekumpul di gerai bertanya khabar dan mengeratkan silatur rahim. Sambil membaca akhbar.

      So jangan duk underestimate org kampung.

      Delete
  14. hebat sungguh Shahbudin meniup seruling dan lebih hebat keldai politik Pakatan Harapan menari mengikut iramanya - aku juga turut terhibur.

    bagaimana kisahnya jika UMNO/BN dengan bantuan PAS berjaya menubuhkan kerajaan selepas PRU ke-14 nanti ?.

    sudahkah skrip 'pembelaan' disediakan untuk dijaja kepada sekalian keldai Politik Pakatan Harapan ?.

    PRU ke-14 dijangka berlaku sebelum hujung tahun ini atau awal tahun 2018 - mengikut analisis dari keputusan PRN Sarawak dan setiap PRK sepanjang tempoh PRU ke-13, jelas menunjukkan UMNO/BN masih merupakan pilihan rakyat Malaysia

    semoga keldai politik Pakatan Harapan tidak lagi menjaja 'pembelaan' klasik pada kekalahan Para Serigala nanti.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagaimana kisahnya jika UMNO/BN dengan bantuan PAS berjaya menubuhkan kerajaan selepas PRU ke-14 nanti ?

      Unknown aka sahabat,
      Itu kisah..kasi simpan dulu lah..Perkara belum terjadi pun! Entah2..Umno dan Pas pula..yang tersungkurkan..?

      Baik kita cerita sekarang.. punya kisah.

      Bilakah Najib Tun Razak nak sahut cabaran..Tun Mahathir

      NOTHING TO HIDE 2.0 ??

      Delete
    2. Unknown....
      Bila Bn tumbang aku harap income tax datang temuramah kamu.
      Cepat cepat bawa keluar duit ye?
      Simpan dalam tempayang dan tanam bawah rumah dikampung.

      Delete
    3. Simpan la kat kepulauan caymen..

      Delete
    4. Sahabat keldai jho lo..
      Jho kayer free sahabat keldai kedana...

      Delete
    5. Bila anak2 Mahathir nak sahut cabaran exco Armada nya berdailog berkaitan kekayaan segera yg anak2 mahathir perolehi ???

      Delete
    6. 659..KO TU YG BONGOK..KALO NK DEBAT MESTI KENA KENSEL..SBB NAJIB TU YG KESIPUAN...BONGOK 659 SOKONG SI KEPIT YG KLEPET

      Delete
    7. 816 ko sokong pencuri & kaki judi

      Delete
  15. Teringat saya cerita lama
    Sabah diperintah USNO tonggaknya
    Pemimpin juga dikatakan kaya
    Hasil Sabah lumayan semua!

    Parti Usno sangat berkuasa
    Pemimpin parti kebanyakannya kaya
    Ada kuasa nak kumpul harta
    Pelbagai undang2 pun dicipta!

    'Akta rambut', rakyat pun hairan
    Panjang sedikit tiada kesian
    Dalam panggung tangkap dan jalan
    Kena angkut pergi Kapayan!

    Pemimpin pulak terlebih mewah
    Rakyat rata2 hidupnya susah
    Melawan Hang Jebat ditengah tengah
    Dipecat dia tanpa berlengah!

    Hang Jebat pun buat, parti baru
    Rakyat berbondong masuk tak tunggu
    Pilihanraya dibuat ramai termangu
    Hang Jebat menang kerajaan baru!

    Ada perkara saya nak kata
    Pada pencacai tua dan muda
    Jangan bongkak bila berkuasa
    Boleh kalah sekelip mata!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Cerita bro fan tun, elok dijadikan pengajaran
      Bagi penganut 'cash is king' kan
      Duit dan kuasa bukan le satu jaminan
      Pemerintah akan ditolak bila semua rakyat dah bosan..

      Dalam dunia ni tiada apa yang kekal
      Hanya amal bakti dibawa pulang sebagai bekal
      Jangan ler bongkak dengan kuasa, harta dan duit yang tebal
      Bila dah mati semuanya itu akan kamu tinggal..



      Delete
  16. Harap sangat sarawak/sabah dapt tolak BN kali ni..tiap2 kali pru sarawak jadi ace pada BN..

    sarawak +sabah dah byk bantu BN.PRU lepas pun dekat 50parlimen kasi BN.
    kalau tak dah 5tahun lepaa bijan masuk seri bamboo in..

    Yang benar
    (mj klon)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn dipersalahkan Sbh-Srwk shj.

      Kerusi Ahli Parlimen di:
      • Sarawak: 31
      • WP Labuan: 1
      • Sabah: 25
      Jumlah di Msia timur = 57 kerusi.

      Andai BN bolot semua kerusi di Sbh-Srwk, pecahan di Msia Timur drpd 222 kerusi Parlimen = hanya 25.7% shj...

      Tak boleh bentuk kerajaan pun dgn menang hanya suku.

      Kalau diandaikan tak boleh harapkan Sabah & Sarawak, pastikan di Semenanjung BN berkubur terus...!!!!!

      Delete
    2. Sepatutnya berlaku penolakan terus jadi tak payah lagi nak kira kawasan mana yg perlu menyumbang utk menumbang kerajaan klepet ini...kan senang.
      Sekelian rakyat yg terasa bahana perangai2 penyamun dlm parlimen tu bersatu hati,buang semua tu. SUSAH KE ? Tak payah nak berkira2 dan mengeluh lagi.....

      Delete
    3. Iyea ke semua negeri boleh lakukan penolakan penuh...?

      Hari ini hari terakhir persaraan KM, esoknya si mantan KM, individu yg sama, terus lapor diri jawat TYT..., rakyat Sarawak langsung tak terasa bahana pun...???
      Siap menang besar lagi dlm pilihanraya negeri selepas drpd itu...

      Delete
    4. Yg menang parti serawak bukan umno...kalo umno tanding di serawak pon kojol...

      Delete
    5. Sabah dah ubah....musa tak aman lagi...

      Delete
    6. 00:06,
      Kerajaan yg memerintah sekarang = BN.
      Bukannya UMNO.

      Teramat penting sekarang, tolak BN...!!!!
      Betmaksud = tolak UMNO dan kesemua parti komponen yg masih hendak berpaut dgn BN...!!!

      *....termasuk tolak PAS juga

      Delete
    7. 0006
      Kamu saja yg tau tolak org... Kamu ingat org lain TAK tahu tolak kamu ???

      Delete
  17. Bro Perak Man,terbaek punya
    Semua no,no saya ketawa
    Sebut um..aje,no,no jawapnya
    Tak sempat nak sebut,jadi sendawa!

    Kisah Sabah benar berlaku
    Sejarah negara ada disitu
    Bila pemimpin rakyat tak aku
    Rasa marah nak baling batu!

    Mahathir dan Anwar layaknya wira
    Banyak dibuat untuk negara
    Pencacai dan Bijan layak digelar
    Biawak,buaya,naga dan ular!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Kira dah baik le tu kalo bijan digelar buaya
      Kalau langsung dilupakan, lagilah naya
      Apakah nilai diri bila orang dah tak dipercaya
      Tak usahlah dia nak tunjuk bagus beria ria..

      Cerita dirinya tu bukan lagi rahsia
      Ramai orang dah tahu skandal dia semua
      Ditambah pula cerita perempuan shopping sikerinting tua
      Lagilah benci rakyat pada mereka berdua..

      Delete
  18. FUYOOOIKKKK.OINKKK.

    SEBUTAN ALJUBOORI SAPA YANG BERI TU....?
    ALJUNOORI DIAMBIL DARIKATA JUBO MAT SABU
    KALAU TERASA SALAHKAN DULU MAT SABU
    PASAL MAT SABU ALJUBOORI DAPAT GELARAN TU

    REFORMASI 1 ALJUBOORI YG CAKAP SENDIRI
    DIA WIRA DAN PEJUANG TERUS BERJUANG INI
    TERNYATA BUKAN ISLAM YG DIA HAJATI
    AGAMA HANYA TOPENG ALJUBORI TAPI LGBT YG DIANUTI..

    TAK CUKUP LGBT PLURALISMA DI BAWA BERSAMA
    SKG BEREEKONGKOL KUTY LIBERALISMA AGAMA
    BERPADU SYIAH PAN DAN EVANGLISTA DURJANA
    LENGKAP SUDAH PUSINGAN DAJJAL LAKNAT DI MALAYSIA...


    BERAMBUS PEJUANG LGBT.. GAY.. BARUA DAP@SINGAPORK EVANGLISTA.




    ININKALI LAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Altonya sape yag suka?...hik3... Ko ikut agama mana prompak dibela...

      Delete
    2. Sape yg sula bontot Altonya?....Al najib ler...

      Delete
    3. FUYOOOIKKKK.OINKKK...BUNYI BABI BELAAN UMNO MASIH KELAPARAN.

      SEBUTAN JUBOR HARI2 KAU NI..NANTI AKU MINTAK NEGRO JUBOR KAU NAK TAK.?
      MAT KALAU KAU TERASA, SALAHKANLAH DIRI KAU SEBAB KOMEN MEMAKI MACAM BABI TERSEDAK DEDAK YANG TAK SAMPAI LEVEL PRO KAU TU..

      REFORMASI SEKALI LAGI AKAN BERLAKU PRU NANTI. TAKDA RUANG UNTUK PENJILAT BONTOT SEMAH SEPERTI KAU DAH.
      DIA WIRA KEPADA MAT..WALAU BERBILLION DAH DIREMBAT.
      TERNYATA BUKAN ISLAM YG DIA HAJATI
      AGAMA HANYA WAYANG UNTUK DAPAT UNDI MAKCIK FELDA.

      TAK CUKUP KE BERPAKAT DENGAN JHO LOW SAMPAI KOMPENI CHINA SEMUA NAK DI BAWA KE MALAYSIA??

      LENGKAP SUDAH PUSINGAN DUNIA AKHIRNYA BIJAN LAKNAT BAKAL JATUH KE BAWAH .MALAYSIA BAKAL KEMBALI GEMILANG..


      BERAMBUS PEJUANG UMNO TAIK.. GAY.. BARUA KEJORA DAN MAT SINGAPORK.




      INI KALI LAH MAT ..DEDAK TAK CUKUP DAH NAK TABUR

      Delete
  19. Umno tumbang najib dan jho lo nak lari mana?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH tumbang Madey jadi rakan Anwar le

      Delete
    2. BUKAN TAKAT NAJIB JE..BADAK MNA BADAK?

      Delete
  20. MASA TIDAK MENYEBELAHI NAJIB ...

    AWAL TAHUN LEPAS, USAHA BERKERJASAMA DENGAN PIS TERSANGKUT KERANA HUDUD GAGAL DAN RUU TERGANTUNG ..

    TENGAH TAHUN, PEGUAM NEGARA DAN SPRM DI TAMATKAN PERKHIDMATAN ..

    HUJUNG TAHUN, NAJIB MEMGAKU TERIMA 2.6 BILLION ..

    AWAL TAHUN SHAFIE DAN MUHYIDDIN DI PECAT .. MAHATHIR TERANG-TERANG LAWAN NAJIB

    TENGAH TAHUN INI MAHATHIR DAN ANWAR IBRAHIM BERSATU BERSAMA HARAPAN ..

    HUJUNG TAHUN INI DOJ KEMUKA KAN SAMAN SIVIL KE ATAS NAJIB ..

    HUJUNG TAHUN INI KEBENCIAN RAKYAT PADA NAJIB MELUAP-LUAP ..

    HUJUNG TAHUN INI NAJIB KEHILANGAN KAWAN BAIK DAN PIS DI AMBIL ALIH OLEH TIMBALAN PRESIDEN ..

    KUASA MANUSIA BOLEH MENUNDUK APA SAHAJA DENGAN WANG TAPI TIDAK BOLEH MEMBELI MASA .


    DEMI MASA .. NAJIB AKAN TERSUNGKUR JUA AKHIR NYA. AMIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tafsiran salah

      Delete
    2. 07:07,
      Kelepet + spin fakta = tafsiran yg betul...???

      Delete
  21. Barisan kepimpinan dah Cantik
    Akujanji pun dah Cantik
    Yg tinggal gerak kerja..
    Perlu hebahkan Kat makcik,pakcik dikampung,difelda
    Dan juga kaum batak2 di Sabah,Sarawak..
    Diaorg ni Tak reti nak pikir..
    Duk Harap suap dari berita tv3,baca utusan jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu anon 028

      Harap perangan ngo invoke..berjaya melaksanakan program jelajah kampung dan desa berjaya seperti yang dirancang.

      Aminnnn...

      Delete
    2. Aamiiin...

      Delete
    3. Aminnnnnn...semoga invoke berjaya terang sejelasnya pada orang di kpg dan pendalaman.

      Delete
    4. AMINNNNNNNNN.....

      Delete
  22. Hahaha umno akan bercawat kote kerana kepanasan sehingga menunggu tarikh pilihanraya nanti, rakan mereka yg satu lagi pun juga panas dan menghitung hari juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org akan memgeluarkan perasaan apa yg dia sendiri rasainya

      Delete
  23. Pengumuman struktur parti pembangkang kepada penyatuan hasrat untuk menumbangkan Najib dalam PRU 14 bukan lagi rahsia.

    Mission yang jelas ini sangat membantu dan senang dihayati apabila HARAPAN menjanjikan isu panas yang menyelubungi negara akan diperjuangkan diperbetulkan di Mahkahmah.

    HARAPAN adalah magnet apabila semua pemimpin parti berjaya berpakat untuk bersepakat, berunding dan berstrategi kepada menerima untuk berkerjasama.

    Sementara apa yang berlaku kepada kerajaan perpaduan hanyalah konsesus untuk tidak lagi berkonfrontasi sesama PAS UMNO. Sepatutnya PAS sudah menyertai BN .

    Bagaimanapun U turn TGHA masih tak sempurna walaupun SR mendakwa PAS telah menerima 90 J .

    ReplyDelete
  24. pakatan di ambang kemenangan

    CAYA..... LAH........

    ReplyDelete
  25. Is tak sabar nak tengok tun m bawa balik duit dan harta yg Doj dah bekukan selepas pembentukkan kerajaan. Almaklum kerajaan klepet tak berani buka mulut pun dengan Doj.

    Aku dapat bayangkan AG lantikkan harApan akan bekerja siang malam utk berurusan dengan 6 negara yg sedang menyiasat. Inshallah....kau kabulkan ya Allah.

    ReplyDelete
  26. kerajaan yg baru HARAPAN jgn pula membazir tak tentu hala mcm kerajaan najib sekarang.. bersederhana dlm setiap perkara.. insyaAllah rakyat akan beri mandat.
    plat PNB1 tu betoika? klu sahih ttg bidaan tu, satu bala bg pnb..

    ReplyDelete
  27. Biarkan saja le dulu anjing cai haprak menyalak
    Parti serabut kelam kabuut ini mesti rakyat tolak
    Kekalahan dlm PRU pasti depa tidak dapat elak
    Kita orang tunggu masa tiba saja lah, nak gelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. YA.betul 551.
      Kita RAKYAT tunggu masa tiba saja lah, nak gelak.
      APABILA AGpandi WangMdobi diganti dgn AG harApan. Kasi KURUNGKLEPET dan Pemakan2 Ulat Tahek Lowberkaitan.
      Mari kita tunggu nak gelak

      Delete
    2. Rakyat tak nak banyak..cuma dapat menjalani hidup seperti zaman Tun dahulu..walaupun tak kaya ..duit sentiasa ada dalam poket..sekarang duit dah tak ada nilai ..macam air ..letak dalam poket meresap haibs. Hidup Tun

      Delete
  28. Takkan rakyat nak berkenan parti PH taik palat
    Pengerusi & ketua umum, tak kenal arah kiblat
    Hanya modal dendam & fiitnah, depa buat alat
    Lepas PRU, cai2 pastii terlopong terkulat-kulat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan rakyat nak berkenan parti BN yg SAH taik palat
      KLEPET, tak kenal arah kiblat
      Hanya modal dendam & fiitnah, WANGMDOBI depa buat alat
      Lepas PRU, cai2 pastii terlopong terkulat-kulat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
  29. Gabungan kera2, buat PH mengundang padah
    Pengerusi pluralist munafiq fasiq penjilat ludah
    Ketua umum kakii menjubor mcm haram jadah
    Maka jalan kejayaan BN nanti semakin mudah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gabungan kera2, buat BN telahpun SIAP padah
      Pengerusi pluralist munafiq fasiq penjilat TAHEK jHO LOW,
      KLEPET kakii CURI mcm haram jadah
      Maka jalan kejayaan PH nanti semakin mudah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
  30. Berani berubah kepada yang lebih baik ........ berubah dari lanun-lanun modern yang sudah terkenal seantero dunia......

    ReplyDelete
  31. Rakyat tak akan teriima puak hapraak longkang
    Pengrusii pelahap tamak serupa ikan pedukang
    Ketua depa penutoh jubor, suka main belakang
    Kalu depa menang PRU negara lintang pukang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat tak akan LAGI teriima puak hapraak TAHEK LOW longkang
      PENGKLEPET pelahap tamak serupa ikan pedukang
      Ketua depa penutoh WANGMDOBI, suka main belakang, TABUR DEDAK,KUAT CURI,PENIPU
      Kalu depa menang PRU negara lintang pukang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
  32. Dr Rais Hussin, Bersatu' Strategist...

    For umpteeth time, i say get tdm to meet taib.....go....insyaAllah u get results.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am following salleh, rahman and tun faisal antics of trying to kacau Harapan. I hv totally dismissed Puad as he is a totally uaeless phd holder that i hv ever come across.

      Salleh, rahman, faisal is trying to play up DAP's role. Rais hussin shud just ignore them. Focus on developing realistic, achievable, measurable and practical policies. Reinforce yr attack on 1MDB n or SRC issues....the latest jailibg of jho low's operative in spore provides u guys with golden bullets. Capitalise on it.

      Jho low is now vomitting the same statement as putrajaya, Apandi Ali viz politically motivated actions by singapore prosecutors. Good signs to me. This reaction will get the long arm of the law to reach najib n rosmah.

      Again my advice....get tdm yo speak to taib.....joe will listen to the old sarawak fox.

      Delete
    2. Taib Sarawak, yg bini Lubenan tuh, diajak utk dijadikan alliance...?

      Bukan mamat tuh raja kleptorat yg lebih pioneer dari Najib ke...?????

      Delete
  33. Terus dia hiilang lesap, Othaman burong gelam
    Punggong saja tonggeng, tapi kepala dia selam
    Malu bila Kejora dedah dia punya sejarah silam
    Bila Kejora cabar kote dia sentap masuk dalam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
  34. Setiap lapisan masyarakat hidup sengsara
    Bijan merompak setiap khazanah negara
    Ingatkan tiada kesan tahik dibiar melata
    Namun kesusahan rakyat cukup utk bijan didakwa


    Sob sob sob sob sob sob sob

    ReplyDelete
    Replies
    1. Msiaharu nak berpantun juga, tak nak kalah
      Hanya guna modal lucah dia hebat berbalah
      Dia terkantoi, bila Pak Rahman kasi sekolah
      Baru ini timbul, kelmarin terus senyap belah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
  35. Othaman meriam buloh udah tak nampak muka
    Rupanya cakap berdegar dia tu hampas belaka
    Terkucill dlm seluar bila Kejora ajak bersemuka
    Agaknya dah demam kura si bapok tua bangka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehmmmm..jawapan mana...bila...??

      Delete
    2. MENUNGGU (Tak Kunjung Tiba)

      Di sini aku menunggu
      Jawapanmu terus ku tunggu
      Tapi aku tak tahu
      Kemana akan dirimu

      Tak ada kabar, tak ada berita
      Hingga diriku tertanya-tanya
      Hendakku bertanya kepada siapa
      Kemana perginya budak puaka

      Di sini aku menunggu, jawapan terus ku tunggu
      Tapi aku tak tahu ke mana akan dirimu
      Di sini aku menanti, tetap terus ku nanti
      Selagi tak mati, kau selalu akan ku cari

      Delete
    3. MENUNGGU (Tak Kunjung Tiba)

      Heeyy Othaman biol, di sini aku menunggu
      Jawapanmu hanya menangis tidak berlagu
      Kelihatan nya seperti ngko diam mcm tugu
      Kenapa Wak ni terlopong menongkat dagu

      Tak ada kabar, si bapok bingai tua bangka
      Hingga diri ku tertanya mana ini tua celaka
      Hendak ku bertanya semua tak tau belaka
      Kemana perginya si Othaman dajal puaka

      Di sini aku jawapan darimu terus ku tunggu
      Tapi aku tak tau kenapa ko diam mcm tugu
      Di sini aku menanti, tak tahu mana nak cari
      Kalau ko belum mati, kenapa kau cabut lari

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    4. Kojola gila talak, pemakan dedak,bila pak othaman tak layan pulak, bagai anjing gila dia melalak, kalau kita jumpa terserempak, lempar batu ini kepala bapak,kaing,kaing,kain bunyi nya serak sambil dia lari terberak berak!!!

      Delete
  36. Apa ni selesai suboh mula mrncaci

    Apalah lebai berzikir utk di puji

    Tanda syukur selepas puas mencuri

    Inilah dia Umno Pas amalan tradisi


    Boooooo boooooo boooooo

    ReplyDelete
  37. Apa kojola sibuk mencari pak otoman
    Mai sini gua ganti bikin lu tergaman
    Setakat mulut cibai babi pkmak bangsatwan
    Apa.lu pikir ini blog sarang ko mengawan


    Puih. puih. puih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Msiaharu nak berpantun juga, tak nak kalah
      Hanya guna modal lucah dia hebat berbalah
      Dia terkantoi, bila Pak Rahman kasi sekolah
      Baru ini timbul, kelmarin terus senyap belah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    2. kijolA DAHH KOJOL..PENCACAI PUTERI AMENO NO KERJA NYE BUAT TARIAN SHALALALA JE

      Delete
    3. Malaysiabaru & 8:12...

      Saya teringat lagu ini zaman 70an muda remaja saya di Spura.

      Larilah hai kuda ku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai kuda ku
      Larilah ayuh lari
      Lajulah makin laju
      Dah lama ku menunggu
      Ayuh lari
      Haaaaaaaaa… .. .. ..ah...!!

      Delete
    4. Saya teringat lagu ini zaman 70an muda remaja Seman di Spura.

      Larilah hai bapok ku
      Larilah ayuh lari
      Larilah hai bapok ku
      Larilah ayuh lari
      Lajulah makin laju
      Dah lama ku menunggu
      Ayuh lari
      Haaaaaaaaa… .. .. ..ah...!!

      Chorus:

      Bapok ku lari tempang
      Terhencot dan mengengkang
      Lajunya lintang pukang
      Rasa hati ku riaaaaannngg…

      Dah lama ku menunggu
      Dia menangis tak berlagu
      Terus dia macam tugu
      Sambil terlopong tongkat dagu

      Ayuh lari…
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    5. Lagu yg selalu saya jamming dgn kawan2 di Spura dulu2.

      Keep on running
      Keep on hiding
      One fine day I'm gonna be the man
      To make you understand
      Oh yeah..I'm gonna be the man

      Chorus:
      Hey..hey..hey.. everyone's looking at you now
      It makes me feel so sad
      Hey..hey..hey.. everuone's saying at you now
      It makes me feel so glad

      Keep on running.. hmm
      Keep on hiding.. yeah..
      Keep on..keep on.. running
      Running from me
      Hiding from me

      Delete
  38. Kojola pagi buta udah mau cari lawan

    Tanpa.pak otoman otaknya kurang siuman

    Habis semua nak gaduh tampa ada kawan

    Lu pegi hisap pelir hisham kami cadangkan



    Hooooooooo hooooooo hoooooooo

    ReplyDelete
  39. Mesti Othman dajal kini sedih bermuram durja
    Udah pecah kot, meriam buloh yg dia dok jaja
    Agak nya balik lewat mlm tadi si Nuat ‘belanja’
    Jumpa lagi nanti Wak, gua nak cau pergi kerja

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak otoman lena walau 24jam d cerca

      Kojola babi sial cipap kononya pg kerja

      Padahal bijan perompak cilaka yg taja

      Memang penipu si kojola mulut longkang bercerita



      Kaaaaaaaaah kaaaaaaaah kaaah

      Delete
    2. Upgraded version


      Pak otoman lena walau 24jam d cerca

      Kojola babi sial cipap kononya pg kerja

      Padahal bijan perompak cilaka yg taja

      Lahanat penipu ni pandai buat cerita



      Kaaaaaaaaah kaaaaaaaah kaaah

      Delete
    3. Yesssssdd



      Kami berjaya HAMLAU kojolla

      Pak otoman.. What a sweet victory

      Bye bye kojora . Please do enjoy your 'workahokic' day

      WE SHALL DEFINITELY 'MISS' U

      Delete
    4. Kesian kekora menangis berseorgan malam tadi....huhuhuhu

      Delete
    5. Kejora cakap je nak g kerja tu..padehal dok nangis kene hempuk bertali arus.dok nangis dalam bilik takut anak nampak..


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    6. Malaysiabaru & 8:03...

      UMNO lahir di Istana Besar Johor pd 1946. UMNO juga akan berkubur di Johor pd PRU 14.

      Ribut badai, hujan lebat & angin kencang sejak tengahari semalam sehingga pagi ini beriringan dgn PAKATAN HRAPAN dirasmikan kelmarin...bagai rahmat & petanda awal ANGIN PERUBAHAN bakal terjadi.

      Saya pun bercuti seronok berbulan madu tak keluar bilik (tak perlu membazir ke Bali & Australia) meraikan Hari Gumbira & bersejarah yg penuh rahmat.

      Salam Perjuangan.

      Delete
    7. Kasihan kejora di tempat kerja pun menangis teresak esak...huk huk huk

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    8. Pak Othman

      3buah negeri maju d Malaysia

      Penang dah berubah
      Selangor dah berbah
      Hanya johor belum berubah

      Pemikiran rakyat d negeri maju amat berlainan dgn d miskn

      Namun jika kita survey..kedah 100% tumbang

      Terenganu juga sama..

      Jadi yg paling miskin dan terkaya macam ada trend berubah

      Termasuk sabah..

      Apapun.. Jgn terlalu pasti..kita perlu kempen sampai mati..

      Delete
  40. Cantek Malaysiabaru,

    Rakyat dah bosan.
    Mungkar dah terang penuh penjelasan.
    WangMdobi jadi batu nesan.
    Goreng TV3 suku dah tak makan.
    Mula sekali AGPandi digabtikan.
    Kerja makruf perlu didulakan
    Apa Lobai nak koncin abaikan,
    agama dijaja dibuat mainan.
    Bijan klepet dan gerombolan UMNIBNPIS MESTI diTAMMATKAN.
    DiSg Buloh Rakyat simpan.
    Supaya jadi kenangan.

    Sob sob sob sob sob sob sob

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq



      Tq




      Tq




      Tq


      Kempen bijan Ke bamboo river

      Delete
  41. Pak rahman tegur tanda kasih sayang

    Lebih baik dia cakap direct terus terang

    Buat apa di biarkan kata kata songsang

    Kalau tak.paham juga kaki ni Melayang


    Pelepap pelepap pelepap pelepap

    ReplyDelete
  42. R A H M A _.

    TAMMAT

    ReplyDelete
  43. Semoga Tabung Haji,Mara,Ypeim,dll milik rakyat dpt dipulihkan dan balik kp matlamat asal,enough is enough

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnnnnnn....

      Delete
    2. Trmasuk skli dana/tabungan/pelaburan
      kwsp,zakat,kwap, dan sbgainya...

      Ammmiinnnnnn

      Delete
    3. Aamin.
      termasuk elaun guru latihan. Ubat hospital, stationary pejabat tanah dll pejabat,pemberhentian sekatan paspot , ptptn,hapus gst bagi getah pemadam dan pensil anak darjah 1.
      Perlantikan oleh AG BARU. Pendakwaan ikut sukatan adil dan hukuman setimpal bagi pencuri wang rakyat, dan pesalah pelahap2 tahek low.Pengamalan agama yg ikhlas berserta iman dan bukan bersifat retorik dan munafik.

      Delete
    4. Aminnnnnnnnn....aminnnnnnn

      Delete
    5. Amiiiinnnn.

      Delete
    6. Termasuk lah biasiswa nak ke menara gading..Hidup Tun

      Delete
    7. Yaaa betul .harap perlakuaan menjual harta negara kepada china turut dihentikan lepasph menang.aminnn.....

      Delete
    8. Amiiinnnnn..amiiinnnn..amiiinnnn

      Delete
    9. Aku harap mrj dan sahabat caiiiii berubah lah tahun depan.amik contoh bro othaman tu.allah maha pengasih dan maha pengampun.

      Aminnn...aminnn

      Delete
    10. AMINNN...SEMOGA TERBENAM MUKA CAIII UMNO DLAM KEEGOAAN PEMIMPINYA

      Delete
    11. Umno terbenam dlm tahik jho lo...hihi..

      Delete
    12. Semoga semah akan berubah bila bijan dok di dlam penjara.Aminnnnnnnnnnnn.......

      Delete
    13. Amminnn..
      Amminnn..
      Amminnn..

      Malaysia akan kembali gemilang.harap semua macai umno turut insaf

      Delete
    14. amin, pasni cap dacing letak dlm museum..tu pun kia kat belakang, pling bawah

      Delete
    15. Aminnnnnn...


      harap2 rosmah dapat hidayah kalau suami dia dah merengkok kat sungai buloh.kalau masuk sekolah pondok lagi elok rasanya..

      Delete
    16. Aminnnnnnnnnnn.....

      Yang benar
      (mrj klon)

      Delete
  44. Apa le ini PH, mangkok ayun punya sandiwara
    Madey tuduh Nuat liwat sumbat masuk penjara
    Kini Nuat dia nak angkat balik dan jadikan wira
    Puak munafiq ini nanti akan kasi kita huru hara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa le ini umno, mangkok ayun punya sandiwara
      Bijan tuduh barat punya angkara
      Skrg hampir tamat dia punya huru hara
      Puak umno nti semua kan kasi masuk penjara

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
  45. Umno sudah tamat tempoh...tak layak lagi diperbaharui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnnnnnnn

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper15 July 2017 at 10:43

      Bukan saja tamat tempoh, tapi dah boleh dikategorikan sebagai OBSOLETE.
      Dah sampai masa untuk UMNO dikuburkan dan ditalqinkan secara berjemaah.

      Delete
    3. Aminnnn .... Aminnnnnn...

      Delete
  46. Madey kat pantai pedukang, di tengah ikan yu
    Dulu cakap Kit Siang kominis dan anti Melayu
    Dulu kata Nuat tiada moral kini U-turn merayu
    Skrg Kit Siang & Nuat, owh friends, I love you

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu orang nmpak badak kat zoo , sekarang badak boleh naijk jet kerajaan

      Delete
    2. Bijan kat pantai pedukang, di tengah ikan yu
      Dulu cakap Chin Peng kominis dan anti Melayu
      Dulu kata WangMdobi tiada hilang kini U-turn merapu
      Skrg Madey Kit Siang & Nuat, owh friends, WE LOVE U.
      UMNOBNPIS kita kasi tapau,ikat tepi satuuu,satuuu,satuuu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
    3. dulu orang nmpak badak berkubang dlm tasik sungai2 je, sekarang badak berkubang dlm timbunan handbeg accessories permata hasil kerajaan & hadiah pemberian

      Delete
    4. Adehhhhg...menangis kesorangan lagi la si kejora malam ni

      Delete
  47. dacing tali dah tak laku, sekarang orang pakai penimbang elektronik

    ReplyDelete
  48. Kimak kojola datang balik

    Confirn ponteng kerja

    ReplyDelete
  49. Dunia sekarang lebih bermaklumat.
    Tahu kenapa dacing tali dah tak laku...?
    Sbbnya - tak boleh nak calibrate...!!!

    Sesiapa nak mencuba carik kaedah calibration terbaik terhadap dacing tali tersebut = suatu dosa...!!!

    ReplyDelete
  50. Betul, tak perlu timbang apa2 lagi. Hukum Akta Lanun.
    WangMdobi yg berniaga Beliun2 pun tarak timbang odit apa. Sign cheque ikut kuasa 117 tak perlu tgk angka, siapa nak berani tanya.
    Wang masuk akaun tak tau takpa.
    Susah2 kasi osa.
    Mana ada timbang kati?
    Timbang elektronik pakai kilo...
    Baru ada harApan

    ReplyDelete
  51. Malaysian Cybertrooper15 July 2017 at 10:47

    Kapal Pinisi Bugis bakal kena torpedo oleh harApan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEBAAAAAAA BOMMMMMMMMMMMM.....


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
  52. FUYOOOINKKKK......OOINKKKKK

    ARI TU KEMAIN DOJ NAK RAMPAS DAN SAMAN
    MINGGU NI DAH SENYAP DAN SUNYI SEPI LAGI
    APA DAH JADI NI..? DAIM KAN DAH BAYAR SAKAN
    MMM.. MEMENG HARAMJADAH DOJ TAK SELESAI

    MAMAK TERSASUL MAT SABU KETUA UMNO
    NNPK SSGT RASA TERKILAN DI DALAM HATI
    KALAU DAH BERAMBUS BUAT CARA BERAMBUS YO.!
    TAK PAYAH NAK SEBUT2 PASAL UMNO LAGI..!!

    KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...